femkebekius.reismee.nl

De eerste indrukken

Ik ben nu een paar dagen in Rwanda en ben overladen met nieuwe indrukken, hierbij zal ik er een aantal delen.


De reis verliep goed en ik werd opgehaald op het vliegveld door Emmanuel en Tarzan. Met de auto reden we naar de plek waar ik verblijf tegenover de school. Het was donker maar een groot verschil hier is de temperatuur uiteraard en de vele heuvels, en oja het ligt hoog (1500m).


Aunti Anna zorgt voor me, en is zeer blij dat ik de komende 4 maanden haar dochter ben. Ik woon bij haar in huis. Soms is er geen stroom maar tot nu toe van korte duur. Soms is er geen water, dat was de afgelopen 2 dagen.


Op school werd ik warm ontvangen en ben ik overal mee gaan lopen en met zoveel mogelijk mensen gepraat. De kinderen zijn verlegen maar stellen inmiddels ook al de vraag of ik getrouwd ben aangezien ik een ring om de ringvinger van mijn linkerhand draag. Ook willen ze weten hoe het in Nederland op school gaat en hoe het er daar uit ziet.


Vanaf dag 1 heb ik me gemengd onder de leraren, zij spreken goed Engels en komen voornamelijk uit Uganda. Deze week waren de leerlingen bezig met herhalen van de stof van het afgelopen jaar waar ze komende week examens van hebben. Ook komen er constant nog nieuwe leerlingen binnen. Na volgende week begint dan de eerste term waarin ik waarschijnlijk ook mag lesgeven, in leerjaar 4 beginnen ze met Logic. Dat lijkt mij nou een goede strart!


Vandaag was het plan dat ik met de mini-bus naar Mumuji (= town) zou gaan om een internet-stickie te kopen zodat ik nu mijn ervaringen kan delen met jullie. Mumuji heb ik niet bereikt, maar wel een internet-stickie te leen en een paar vrienden erbij. Morgen zijn de examens op school, misschien dat ik ergens kan supervisen (of hoe zal dat gaan?), ik heb in ieder geval begrepen dat leerlingen van alle jaren door elkaar zitten zodat je niet af kunt kijken. Slim idee, al vraagt dat wel wat organisatie ik ben benieuwd. De wiskunde-examens zijn woensdag, die gaan \'we\' morgen ook maken geloof ik.


Volgende keer meer, en dan zal ik proberen ook wat foto\'s te plaatsen.


Groetjes!

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!