femkebekius.reismee.nl

Henry

Hallo!

Het is alweer een tijdje geleden dat een geluid uit Rwanda jullie heeft bereikt, maar hier is er weer een! Even opfrissen: wij zijn in Rwanda geweest en hebben daar allebei een project gedaan op de King David Academy in Kigali. Deze school heeft een nauwe band met een middelbare school, het Pantarijn in Wageningen, via de stichting Rwanda Solidair.

Nina was er in de zomer van 2011 en heeft daar een basketbal- en volleybalveld achtergelaten. Het doel hiervan was de kids de ruimte en vrijheid geven om te rennen, spelen, sporten! – want dat deden ze niet naast de vele uren stilzitten en leren op de rest van de dag.

Ik was er van januari tot en met juni van dit jaar en heb het (wiskunde)onderwijs een enorme boost gegeven. De leerlingen zijn gemotiveerd geraakt voor wiskunde en ontdekken dat het eigenlijk heel leuk is!

In onze tijd daar hebben we studenten opgezocht die door sponsoring van de stichting kunnen studeren. Eén daarvan is Henry, een geweldige jongen, hij studeert Business Administration (Finance) in Butare.

Vorige maand kwam het schokkende nieuws binnen dat hij een ernstig ongeluk heeft gehad. De operatie in Uganda en de revalidatie kosten heel veel geld: €9.000,--. De stichting heeft geld binnen kunnen halen voor een eerste (geslaagde) operatie, maar het is helaas nog niet genoeg, zie http://stichtingrwandasolidair.nl/index.php/nieuws.

We weten inmiddels hoe het daar gaat als je geen geld hebt en we maken ons zorgen. We voelen ons machteloos hier in Amsterdam. Daarom willen we iets doen voor Henry.

Op 7 november gaan we meedoen aan de bergrace die is georganiseerd door Pantarijn: een race van Wageningen naar Rhenen, hoppetee de Grebbeberg op. Wij zullen rennen voor Henry en hopen hiermee zoveel mogelijk geld op te halen.

Ons voorstel is: wij rennen ons te pletter en jullie sponsoren ons door een bedrag over te maken op:

NL77 INGB 0008 880536, t.n.v. NE Straathof, Amsterdam.

Daarbij geldt: elke cent die je te makken hebt is mooi meegenomen .

Onze dank en vooral die van Henry is immens groot. Voor meer informatie over de stichting en de inzamelingsactie voor Henry:

Veel liefs!

Nina & Femke