femkebekius.reismee.nl

Vertrek

Het is bijna zover, ik stap morgenochtend in het vliegtuig naar Kigali. Mijn tassen zijn gepakt, een koffer vol met materiaal: wiskundeboeken voor alle niveaus, papier, pennen, potloden, geodriehoeken, passer, krijtjes, mega-passer en 2 mega-geodriehoeken (deze zijn zo groot dat ze niet in mijn koffer passen, hopelijk werk mijn constructie met piepschuim en komen ze heel aan).


Mijn plan is om de komende maanden het wiskundeonderwijs op een middelbare school, de King David Academy, te ontwikkelen. Deze school is in 1999 opgericht om weeskinderen van de genocide op te vangen en naar school te laten gaan. Inmiddels zitten er zo'n duizend leerlingen op deze school. Op dit moment is het nog zomervakantie, vanaf maandag zullen de lessen waarschijnlijk weer beginnen.


De eerste weken zal ik vooral onderzoeken hoe het er op de school aan toe gaat. Hoe zijn de lessen georganiseerd, hoe wordt er lesgegeven, wat is het niveau, hoe leren de kinderen, wat is de rol van leraar en leerling, etc. Afhankelijk van wat ik hier ontdek en meemaak ga ik mijn plannen wat betreft het ontwikkelen van met name het wiskundeonderwijs verder bedenken en uitvoeren.


Binnenkort laat ik weer van mij horen!

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!